Garcia, Cesar:

az íróról 

César García (Alicantéban született 1965-ben) 1990-ben egy kis madridi ügynökségnél, a Número Uno Comunicaciónnál hirdetési gyakornokként kezdett dolgozni, majd reklámszövegíró lett.

Két évvel később egy, a Contrapuntóhoz tartozó kreatív butikhoz, az AVÁ-hoz szerződött, ahol Agustín Vaqueróval és Antonio Monteróval dolgozhatott. Elnyerte első három oroszlánját a Cannes-i Nemzetközi Fesztiválon és sok hazai díjat. A Contrapunto 1995-ben Monteróval egy csapatba szerződtette kreatív igazgatónak. A Contrapuntónál nyerte el első nagydíját a latin-amerikai FIAP fesztiválon, és tovább gyűjtötte a hazai és nemzetközi díjakat.

Két év múlva elfogadta José María Pujol ajánlatát, aki a madridi Young & Rubicamhoz vitte kreatív társigazgatónak. Mindössze kilenc hónappal később Pedro Calderón felajánlotta számára a lehetőséget, hogy a spanyolországi Saatchi & Saatchi vezető kreatív igazgatója legyen. Előbb Pedro Calderónnal, majd Antonella Brogliával – öt év alatt a rangsor 22. helyéről a 7. helyre emelve – Spanyolország legkreatívabbjai közé vezette az ügynökséget. Ennél az ügynökségnél nyerte el a spanyol reklám történetének első One Show aranytollát, az első rádiós One Show tollat országa számára; az első Ondas-díjat, a világ legjobb társadalmi célú kampányának első ENSZ-díját, a San Sebastiáni Fesztivál nagydíját, a hatékonysági nagydíjat és négy további oroszlánt, köztük egy aranyat. Ezekben az években az Európai Kreatív Bizottság hálózatának tagja és Görögország kreatív felkészítője volt. 2003-ban a spanyolországi J. Walter Thompson elnöke, Ángel Falquina felkérte, hogy egy kreatív kiválóságok felkutatását célzó, világméretű terv keretében frissítse fel a madridi irodát. Sajnos, az elnök néhány hónappal későbbi halála miatt azonban nem dolgozhatott vele. Két nehéz év alatt az ügynökséget elvezette odáig, hogy húsz év után elnyerje első Cannes-i oroszlánját, az első CdeC-díjat és más hazai és nemzetközi díjakat – a madridi irodát csupán London, São Paulo és Buenos Aires mögött a világméretű hálózat legkreatívabbjává téve. 2006-ban felkérték, hogy csatlakozzék a Nemzetközi Kreatív Bizottsághoz.

César García két cikluson át tagja volt a Spanyolországi Kreatív Klub vezetőségének. Képviselte Spanyolországot a Cannes-i, a CLIO, a New York-i, a London Advertising, a Cresta, a Cúspide, a Karibi és az Ojo de Iberoamérica Fesztivál zsűrijében; és tagja volt a San Sebastián-i El Sol és a CdeC zsűrijének. Előadott a Toledói, az Alicantei, valamint a madridi Európai és Complutense Egyetemen, és sok szemináriumot tartott hazájában és külföldön egyaránt.

Urs Frick-kel, Ushi Henkes-szel és Vicente Hernandezzel együtt 2007-ben
indította Spanyolország első Új Reklám-ügynökségét. És megírta első könyvét:
 „Bob könyvét”.